بهروزآذر: جهاد دانشگاهی به تجاری‌سازی تولیدات زنان کمک کند

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار مدیران ارشد جهاد دانشگاهی با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، ظرفیت‌های بالقوه جهاد دانشگاهی برای نقش‌آفرینی فعال‌تر در حوزه زنان، خانواده و جمعیت مورد بررسی قرار گرفت. این نشست با هدف طراحی نقشه راه همکاری ملی در حوزه‌هایی چون توانمندسازی دختران تحصیل‌کرده، توسعه اقتصاد خانواده‌محور، روایت‌نگاری از زنان مؤثر و طراحی زیرساخت‌های فرهنگی نوآورانه برگزار شد.

در این دیدار آقایان علیگو معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، فرزام معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، کاظمی معاون راهبری پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و خانم‌ها نقی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی واحد الزهرا و احمدی مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی حضور داشتند و به ارائه جامعی از ظرفیت‌های پژوهشی، رسانه‌ای، آموزشی و فناوری منحصربه‌فرد جهاد دانشگاهی، پرداختند.

زهرا بهروزآذر با مرور همکاری‌های موفق گذشته میان معاونت زنان و جهاد دانشگاهی، به طرح‌هایی مانند مشاغل خانگی، مهارت‌آموزی دختران، آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی، پایش فرهنگی، آموزش والدگری و شبکه‌سازی زنان کارآفرین اشاره و به‌روزرسانی و بازطراحی برخی از این پروژه‌ها و انطباق با نیازهای امروز جامعه تاکید کرد.

وی ادامه داد: باید از نگاه عمومی و یک‌دست به زنان عبور کنیم. امروز نیازمند شناخت دقیق‌تر از گروه‌های هدف مثل زنان خانه‌دار، زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی، دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی، زنان در آستانه بازنشستگی، و زنان سرپرست خانوار هستیم که هر یک دغدغه‌ها و نیازهای متفاوتی دارند.

در ادامه نشست، مدیران ارشد جهاد دانشگاهی با اشاره به پروژه‌های جاری خود در حوزه فرهنگ، اشتغال، تجاری‌سازی محصولات بومی، مطالعات فرهنگی و اندیشکده ها، از آمادگی این نهاد برای تشکیل کارگروه مشترک با معاونت زنان خبر دادند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با استقبال از این پیشنهادها، اظهار داشت: نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی باید به بازوی اجرایی و دانشی سیاست‌گذاری اجتماعی دولت تبدیل شوند و بتوانند گره‌هایی از مسائل ساختاری در زمینه اشتغال، ازدواج، تربیت فرزند، و تاب‌آوری خانواده باز کنند.

وی با تأکید بر اهمیت «روایت زندگی زنان موفق در میدان‌های مدیریتی و علمی» تصریح کرد: این روایت‌ها نه‌فقط برای مستندسازی، بلکه برای شکستن کلیشه‌ها، الگوسازی و تقویت خودباوری در دختران جوان ضروری‌اند.

به گفته بهروزآذر، زنان در بسیاری از نقاط کشور، ظرفیت‌های خوبی برای تولید دارند، اما اغلب در فرآیند بازاریابی، بسته‌بندی و برندینگ با چالش مواجه‌اند. جهاد دانشگاهی با تجربه و شبکه‌ای که دارد می‌تواند به تجاری‌سازی تولیدات زنان در سطح ملی و منطقه‌ای کمک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم مجله فارسی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =