ادعای جدید رسانه آمریکایی درباره ایران/ ماجرای درآمد میلیاردی از هرمز چیست؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، نشریه آمریکایی والاستریتژورنال اعلام کرد که ایران بهدنبال کسب میلیاردها دلار درآمد از تنگه هرمز پس از جنگ است.
ایران در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن از کشتیهای عبوری از تنگه هرمز بابت خدمات امنیتی، ایمنی دریانوردی و حفاظت محیطزیست هزینه دریافت کند.
تهران معتقد است این طرح میتواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند و خواهان آن است که کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس نیز در این درآمد سهیم شوند.
در صورت اجرای این طرح، تهران به منبع درآمدی قابل توجه و همچنین سطحی از کنترل بر تنگه هرمز دست خواهد یافت که پیش از جنگ در اختیار نداشت.

نظرات کاربران