گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و رومانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و اوانا تویو، وزیر امور خارجه رومانی، در تماس تلفنی عصر امروز جمعه راجع به آخرین تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات مربوط به اجرای یادداشت تفاهم و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را برای همتای رومانیایی خود تشریح کرد.

وزیر امور خارجه رومانی نیز با استقبال از تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت تداوم این روند و اجرای تعهدات متقابل از سوی طرف‌های ذی‌ربط تأکید کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها و توسعه همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه در دوره پیش رو تأکید کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم مجله فارسی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =