توضیح مقام بلندپایه ایرانی درمورد حوزه‌های مذاکرات ایران و آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری یونیوز جزئیاتی از مذاکرات غیرمستقیم جاری میان تهران و واشنگتن را فاش و تأکید کرد که گفت‌و‌گو‌ها صرفاً بر ماهیت غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است.

وی در اظهاراتی صریح تأکید کرد: هیچ مذاکره‌ای بر سر موضوع غنی‌سازی صورت نمی‌گیرد و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و نقش منطقه‌ای کشور، به‌طور کامل خارج از دستور کار مذاکرات است.

این مقام افزود: برنامه هسته‌ای، یک حق حاکمیتی غیرقابل مذاکره برای ملت ایران است و هیچ‌کس اجازه ندارد بر سر این حق معامله یا سازش کند.

وی همچنین نسبت به هرگونه مشارکت کشور‌های منطقه در اقدامات خصمانه علیه ایران هشدار داده و تصریح کرد: در صورت همراهی با هرگونه تجاوز آمریکایی، پاسخ ایران کوبنده و با تبعات سنگین همراه خواهد بود.

این مقام کشورمان تاکید کرد: سیاست‌های شکست‌خورده دولت آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» دیگر کارایی ندارد و تلاش‌ها برای تحت فشار گذاشتن تهران از طریق فروپاشی محور شرق، بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی در پایان با بیان اینکه «واشنگتن صرفاً در حال مانور رسانه‌ای بوده و تاکنون هیچ توافقی در خصوص مسائل اساسی حاصل نشده است»، تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران از موضع اقتدار عمل می‌کند و هیچ فضایی برای مصالحه بر سر حاکمیت ملی وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم مجله فارسی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =