هم‌صدایی مجلس با کارگران و کارفرمایان | اصلاح قوانین کار در دستور کار قرار گرفت

علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده است که کارگر و کارفرما دو کلید واژه‌ای هستند که اگر با هم کار کنند به رشد و بالندگی خواهند رسید.

وی افزود: ما در مجلس باید قوانین را اصلاح کنیم. حاکمیت امروز فهمیده است که راهبرد باید تقویت نیروی کار باشد، اما هنوز به مسیر درست این کار نرسیده‌ایم و این امر، همت نخبگان، دانشگاهیان و همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را می‌طلبد.

بابایی کارنامی با تاکید بر حق طبیعی کارگران برای پیگیری مطالبات گفت: باید اجازه بدهیم که کارگر و کارفرما در تمام مسیرها اعم از مزد و مسائل روابط کار گفتگو کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فصل آن رسیده که در گام دوم انقلاب و پس از تجربه اجرای برنامه‌های توسعه، اصلاح قوانین و مقررات را در دستور کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: ما کارفرمایان را جدا از کارگر نمی‌بینیم، نه مجلس و نه دولت چنین نگاهی ندارند. کارگر و کارفرما باید با هم گفتگو کنند تا مسیر رشد اقتصادی هموار شود.

وی اظهار کرد: امروز اقتصاد دیجیتال مسیر اقتصاد کشورها را تعیین می‌کند ولی ما روابط کار و قوانین کار خود را با این فضای جدید اقتصادی هماهنگ نکردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بهترین سیاست، بهره‌ور کردن نیروی کار است و این بدون حمایت از کارگر و نیروی انسانی ممکن نیست و اگر این را متوجه نشویم، نمی‌توانیم با دنیا رقابت بکنیم.

کارگران-۳

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم مجله فارسی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =